PENGARUH E-COMMERCE DAN SISTEM INFORMASI AKUNTANSI TERHADAP MINAT MAHASISWA AKUNTANSI UNTUK BERWIRAUSAHA

  • M Adriansyah Dwi Putra Universitas Bandar Lampung
  • Luke Suciyati Amna Universitas Bandar Lampung
Keywords: E-Commerce, Entrepreneurship, Accounting Information Systems, Student Interest

Abstract

Entrepreneurship is often considered as a possible strategy for providing job possibilities. Despite this, many people are afraid to establish their own enterprises owing to indecision. Fortunately, technological advancements, notably the e-commerce system, have proven to be quite beneficial in this area. E-commerce enables individuals to create online enterprises that are accessible to a large number of people. Furthermore, entrepreneurship necessitates the management and presentation of reliable information, notably in accounting. Putting in place an accounting information system may substantially help entrepreneurs manage numerous business operations. A research at Bandar Lampung University's Faculty of Economics and Business investigated the influence of e-commerce and accounting information systems on entrepreneurial interest. The study relied on original data gathered from a survey sent to 224 people utilizing purposive sampling. The investigation found that e-commerce had a favorable influence on individuals' interest in entrepreneurship, whereas accounting information systems had a positive effect. However, when e-commerce and accounting information systems were coupled, both had a favorable influence on entrepreneurial interest.

References

Ardiyani, N., & Kusuma, A. (2016). ''Pengaruh Sikap, Pendidikan Dan Lingkungan Keluarga Terhadap Minat Berwirausaha". E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 5(8), 254988.
Christian, S. (2013). Penggalakan Entrepreneurship sebagai Langkah Awal untuk Peningkatan Kemandirian Perekonomian Indonesia bahwa kondisi yang terjadi di salah satu negara di bagian dunia lainnya , yang dapat dengan di seluruh planet bumi . Globalisasi generasi fakta lainnya. Jurnal Entrepreneur Dan Entrepreneurship, 29–42.
Habiburrahman. (2018). Wirausaha Peluang Usaha Yang Menjanjikan. Pengabdian Kepada Masyarakat.
Made, A. D., & I Wayan, P. (2016). Pengaruh Penerapan Sistem Informasi Akuntansi Terhadap Kinerja Karyawan Dengan Integritas Karyawan Sebagai Variabel Pemoderasi. E-Jurnal Akuntansi, 15(1), 614–640.
Parveen, F., Jaafar, N. I., & Ainin, S. (2016). Social media’s impact on organizational performance and entrepreneurial orientation in organizations. Management Decision, 2208–2234.
Pramiswari, D. A. A., & Dharmadiaksa, I. B. (2017). Pengaruh E-Commerce Dan Penggunaan Sistem Informasi Akuntansi Dalam Pengambilan Keputusan Untuk Berwirausaha. E-Jurnal Akuntansi, 2017(1), 261–289.
Suharti, L., & Sirine, H. (2012). Faktor-Faktor yang Berpengaruh Terhadap Niat Kewirausahaan (Entrepreneurial Intention). Jurnal Manajemen Dan Kewirausahaan, 13(2). https://doi.org/10.9744/jmk.13.2.124-134
Trihatmoko, A., & Harsono, M. (2017). Kewirausahaan: Membentuk dan Mengembangkan Unit Bisnis Handal dan Mapan. Yogyakarta: UPP STIM YKPN, 21.
Wulandari, W., & Priyono, A. (2014). E – Commerce Pakaian Pada Distro Bahana Shop. Jurnal TAM (Technology Acceptance Model), 3(0), 54–58.
Yadewani, D., & Wijaya, R. (2017). Pengaruh E-Commerce Terhadap Minat Berwirausaha (Studi Kasus : AMIK Jayanusa Padang). Jurnal Benefita, 2(2), 102–109. https://doi.org/10.22216/jbe.v2i2.478
Published
2024-05-30
How to Cite
Putra, M. A. D., & Amna, L. S. (2024). PENGARUH E-COMMERCE DAN SISTEM INFORMASI AKUNTANSI TERHADAP MINAT MAHASISWA AKUNTANSI UNTUK BERWIRAUSAHA . Dinamika: Jurnal Manajemen Sosial Ekonomi, 4(1), 62-70. https://doi.org/10.51903/dinamika.v4i1.429